Ola lector ,  benvido  |  entra  |  rexístrate agora  |  Axuda?

MpDC na Prensa - La Voz de Galicia: El Ayuntamiento de Cee, denunciado por la instalación de cámaras en la plaza

Written By Virgulino on 22/8/10 | 18:42

El Ayuntamiento de Cee, denunciado por la instalación de cámaras en la plaza
El Movemento polos Dereitos Civís anuncia también acciones contra el Ayuntamiento de Carballo

El Movemento polos Dereitos Civís -una asociación que pelea por la creación de un organismo independiente que vele por los derechos civiles en Galicia y que inspeccione la actuación de las Administraciones- ha denunciado al Concello de Cee por la reciente instalación de cámaras de videovigilancia en la plaza. El portavoz de la organización, Renato Núñez, anunció además que, a raíz de las informaciones publicadas por La Voz, han tenido conocimiento de la existencia de cámaras en Carballo, por lo que también emprenderá acciones contra este ayuntamiento.

Renato Núñez, que intervino ayer en Radio Voz Bergantiños, explicó que la utilización de este tipo de dispositivos está regulada legalmente, y que en Cee se incumplen todos los aspectos de la ley. En primer lugar, señaló que «non consta rexistro de gravacións das cámaras de videovixilancia, que é o que xa puidemos constatar a través da páxina da Axencia Española de Protección de Datos. É un requisito necesario para que poidan ter cámaras grabando, tanto privadas como públicas». Además, aseguró que el gobierno ceense no ha pedido autorización a la Delegación del Gobierno para grabar imágenes de la vía pública, «e ademais consideramos que as cámaras son desproporcionadas e que non son eficaces para os fins que sempre se di que están».

A ese respecto, el portavoz del Movemento polos Dereitos Civís apuntó que existen numerosos estudios que demuestran «que as cámaras non teñen efecto disuasorio nin tampouco son efectivas para a persecución de delitos despois de que son cometidos». A modo de ejemplo, citó un experimento de la Universidad de Málaga en dos zonas, una videovigilada y otra no. En la primera «aumentou o roubo de coches, e iso dános unha idea da eficacia para a disuasión que poden ter este tipo de cámaras. No entanto, custa uns cartos instalalas, mantelas, e despois pódese facer unha utilización nefasta, como xa se deu no Concello de Lugo coas cámaras de tráfico, que as utilizaron para gravar a unha parella de mozos na súa habitación mantendo relacións sexuais».

Otra exigencia que incumple el Concello de Cee es la instalación de carteles advirtiendo a los transeúntes de que se encuentran en una zona videovigilada. «Habería que ter sinais polas rúas e dicir onde se poden exercer os dereitos de acceso, rectificación e cancelación, porque a ti -explicó Renato Núñez- pódenche captar a imaxe, pero tamén tes dereito a solicitar no Concello que cha borren. A imaxe nunca será do Concello. E iso pode levar incluso a que todos os veciños de Cee poden ir periodicamente ao Concello e presentar un escrito que lles borren as imaxes».

Por último, el Ayuntamiento debería poner en conocimiento de la Agencia Española de Protección de Datos la existencia de un registro de grabación de imágenes, y en el caso de Cee, según el portavoz del colectivo, tampoco se ha cumplido. «De momento, o Concello de Cee non ten autorización da Delegación do Goberno, non ten sequera sinais de zona videovixilada e tampouco ten rexistro de gravacións na Axencia Española de Protección de Datos. Non cumpre ningún dos requisitos», concluyó Renato Núñez.

0 comentarios:

Publicar un comentario