Ola lector ,  benvido  |  entra  |  rexístrate agora  |  Axuda?

A IMPORTANCIA DE APOIAR @S ARTISTAS NOV@S

Written By MpDC on 4/4/10 | 11:30




Esta frase que parece tan sinxela e na que parece que tod@s estamos de acordo, logo na tradución práctica non é tan loable, e sobre todo nestes tempos de crises, nas que as galerías de arte e Institucións diversas, sempre queren contar con artistas xa de prestixio e recoñecemento, deixando de lado tanto os novos creadores, como a outros que sen ser tan novos levan anos e anos traballando na arte, mais reciben pouco apoio, e case nunca contase con eles.

Por iso é de felicitar a un Concello como o de Compostela, e a súa Concellería de Cultura, por poñer unha vez mais en marcha o "Premio para novos valores do Auditorio de Galicia", que agora acaba de rematar coa exposición no Auditorio de Galicia dos seleccionados, correspondente a VI convocatoria.

Unha selección de 35 obras de entre o cento e medio de traballos presentados compón esta mostra, que nos dá unha idea da importancia da mesma. Entre as expostas están os traballos gañadores: 'Reflexos: réplicas (Diálogos en Unland)', unha instalación de parede, con unha composición de árbores e luzes, de Holga Méndez obtivo o primeiro premio. Os catro accésits foron para Joan Morera pola obra 'Vigo-Dakar'; Tamara Feijoo Cid por 'Antropofaxia'; Damián Ucieda por 'Home gritando núm. I 'e para o colectivo FUR ALLE FALLE por 'Os Lolos 23F'.

O Premio Auditorio de Galicia para Novos Artistas naceu en 2001, sendo de carácter bianual , que foi creado coa vontade de dar enerxía e vitalidade á xuventude artística.

A convocatoria deste premio tivo sempre moi boa acollida entre os novos artistas: nesta edición presentáronse un total de 158 traballos a concurso. Nas edicións anteriores obtiveron o primeiro premio Raúl Pereira (no ano 2001), Lorena Gómez (2002), Rubén Ramos Balsa (2003), Pablo Pérez Sanmartín (2005) e Manuel Suárez Eirís (2007).

Outro aspecto moi importante é a labor que se está a facer dende Compostela co programa de exposicións da Zona C, espazo de intervención-exposición, donde o artista fai un proxecto determinado adaptado a un tamén determinado presuposto, sendo escollidos tamén principalmente artistas novos, aínda que algún deles xa están tamén presentes en galerías e determinadas exposicións institucionais. Por alí xa teñen pasados artistas, como Santi Jiménez, Mauro Trastoi, Marga Crespo, Manuel Eiris,

Tamém e xa no ámbito galego hai iniciativas interesantes de apoio os novos creadores, así o Concello da Coruña, con OutonoArte, os xa clásicos Novos Valores das Bienais de Pontevedra, As mostras ou proxectos expositivos que saen da Facultade de Belas Artes de Pontevedra, entre outros moitos.

O mesmo que aqueles apoios dende Institucións ou Fundacións, Concellos, Museos, con becas, estancias en outros países, exposicións dos proxectos realizados polos becarios, etc.

Todo elo vai xerando un panorama favorable para que os novos creadores poidan realizar os seus traballos, desenrolados, expoñelos, sendo logo divulgados e apoiados polos diferentes axentes culturais do noso pais.

E isto e dobremente importante en tempos como os actuais de crises económica, onde a arte e a cultura están tamén sufrindo os recortes de presupostos, a falta de apoios, as dificultades de poñer en marcha novos proxectos, de movelos por distintos lugares, etc.

Mais tamén temos que facer unhas reflexións sobre a arte producida polos novos creadores, xa que non podemos caer en considerar que por ser algo feito por novos, xa se lle supón valía, xa se ten que considerar obra expoñible, de interés, novedosa, e "mais" calificativos. Dende logo non sempre e así, e tamén podemos atoparnos con obras que non din nada, que solo buscan a "novidade pola novidade", do fácil e improvisado, ou de querer chamar a atención, botando man de calquera cousa, seguindo un pouco o lema de " que todo vale". E ai que ter en conta, que os proxectos artísticos e culturais, requiren tempos de traballo, de reflexións, de sometelos a críticas e revisións, para que nos leven a algúns camiños de comunicacións e de conclusións interesantes. Que intenten buscar unha conexión co público, e non pola contra que motiven o rechazo de este. Polo tanto non vale todo, as propostas non deben ser valeiras de contidos, da simple novidade pola novidade, ou querer solo o extravagante e chamativo, nunha búsquea as veces desesperada da orixinalidade, ou de seguimentos de modas impostas polo mercado ou polos chamados "curatores artísticos".

Tamén non podemos quedarnos con que só a arte nova necesita de diversos apoios, que xa dixemos que sí os necesita, mais tamén son necesarios apoios de promoción, difusión, exposición, intercambios con outras cidades e países, dos traballos de creadores do noso Pais, que levan anos e anos de traballo, de dificultades e resistencias, e que poucas veces se teñen tido en conta, que case nunca se conta con eles en mostras ou proxectos de certa relevancia. O mesmo que convén apoiar as iniciativas artísticas de interés que saen dos colectivos ou asociacións de artistas, e que tamén os novos creadores se integren nestas propostas e iniciativas coas súas aportacións oportunas, xa que aparte dos proxectos individuais de cada un, sempre e importante a labor colectiva, os puntos de unión, de comunicación, de reivindicación, para a mellora en tódolos sentidos dos diversos aspectos da arte e a cultura no noso Pais e da nosa cidade.

Manuel Suárez Varela/ Pintor compostelán

0 comentarios:

Publicar un comentario